Blog

Vrijwilligersdag 2022

  • 9 March 2022
  • 2 reacties
  • 161 × bekeken
Vrijwilligersdag 2022
Reputatie 5
Badge +4

Als vrijwilliger van Join Us wordt je soms getrakteerd op leuke activiteiten. Zo was afgelopen zaterdag de vrijwilligersdag; een dag waarop alle vrijwilligers en naaste collega’s gezamenlijk iets leuks ondernemen. 

De dag begon met een stralende zon en een warm welkom op landgoed Huize Bergen in Vught. Ik was samen met een groepje vrijwilligers vanaf station Den Bosch gekomen en terwijl ik met mijn reisgezelschap op het terras van een drankje en een Join Us muffin genoot druppelde de rest ook binnen.

Djembeles

Toen iedereen gearriveerd was werd het tijd om het ritmegevoel op de proef te stellen; we kregen djembeles. Als een tribe zaten we in een kring met ieder een djembe tussen de benen. Onze tribe leider, de djembe instructeur, was fanatiek. Hij daagde ons uit met pittige partijen, wilde van iedereen een improvisatie solo horen, en verraste ons door zo nu en dan een slachtoffer aan te wijzen om te testen of deze het begrepen had. Ondanks de stress die je zo nu en dan ervaarde voelde het fijn om je op een muzikale manier te verbinden en het voelde toch wel lekker als je eenmaal de beat te pakken had.

 

 

Archery Battle

En toen kwam er een event waarbij de intensiteit en spanning zijn hoogtepunt bereikte. De archery battle. Van een gezellige trommelende tribe gingen we naar teams die gewapend met pijl en boog de vurige strijd met elkaar aangingen. En het ging er heftig aan toe. Pijlen suisden rakelings langs je heen. Schuilend achter een opblaasbare bubbel voetbal hoorde je hoe jubelende collega’s je vanaf de zijlijn aanmoedigde om de aanval in te zetten. Voor sommigen was dit hét moment om Rambo in real life te spelen, voor anderen was het een moment om dekking te zoeken.   

 

 

Na de intensieve strijd genoten we van een heerlijk lopend buffet. Tijdens het eten hoorde je fanatieke spelers vol enthousiasme hun verhaal vertellen. Je kon merken dat het een zeer geslaagde dag was. 

Ik had genoten van deze dag. Het waren gave activiteiten maar wat deze dag tot een succes maakte waren de collega’s. Als Join Us vrijwilliger maak je deel uit van een fantastisch team en dat is overal aan te merken. Of je nu strijdend met pijl en boog in een archery battle zit, je eerste meeting als ervarings vrijwilliger hebt, of debuteert in het redactieteam, altijd wordt je aangemoedigd door ontzettend fijne collega’s om het beste uit jezelf te halen.

Heb je zin om ons vrijwilligersteam te versterken? Er is altijd wel iets dat je kunt doen. Laat een reactie achter of stuur een mailtje naar leon@join-us.nu. Ik zou het in elk geval super vinden om je volgend jaar te zien.

 


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

2 reacties

Leuk geschreven Yu! :thumbsup:

Het was een hele leuke bijeenkomst! Leuke activiteiten, leuke opzet! Met hele leuke mensen! :ok_hand: We hebben geluk gehad met het mooie weer! :blush: 

Een heel geslaagde dag! 

Reputatie 6
Badge +6

Yes, super leuke dag en voor herhaling vatbaar. Wil je er graag bij zijn? Dat vinden we leuk. Je kunt je altijd aanmelden als vrijwilliger, bijv. voor de community (redactielid of moderator). Stuur me een privéberichtje als je meer wilt weten. Groetjes, Myke (van Join Us)