Dungeons and Dragons

  • 11 September 2022
  • 16 reacties
  • 507 × bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Hi guys! Emily hier, ik ben een DM voor het spel DND en heb het al enige tijd niet meer geDM’d (druk schema enzo), maar wil er weer terug inspringen.

Ik zoek mensen die graag DnD (5e) spelen, of die interesse hebben om het spel te leren kennen. Als je nu zoiets hebt van: ‘Goh, ik ken dat spel wel van ____ tv show/serie, maar heb eigenlijk geen idee wat het is...’ Kijk dan even deze handig video om te kijken of je het wat vind: 

We beginnen gewoon simpel met een oneshot (eenmalig spel), waarna je kan zien of je het wat vind of niet. Sowieso gaat hier een session 0 aan vooraf want: 1. we moeten eerst bespreken wat voor thema’s in het spel wij ons wel of niet fijn meevoelen, 2. we een paar table-rules bespreken, zoals respecteer elkaar en elkaars keuzes, wie praat er wanneer, en roleplaying geeft inspiration (als dit alles je niks zegt, no worries, daar is die sessie 0 voor 😄), en het belangrijkste, 3. character creation.

Het spelen van DnD is geheel gratis, ik speel graag via Discord en Roll20 (bij beide kan je gewoon een gratis account hebben). En voor nieuwe mensen leg ik graag uit hoe alles in zijn werking gaat. DnD is officieel een Amerikaans spel, dus veel terminologie is in het Engels, maar laat dat je niet stoppen, we vertalen veelal alles en zullen ook gewoon in het Nederlands spelen. 

Lijkt dit je wat of heb je vragen? Laat het weten in de comments!


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

16 reacties

Reputatie 4
Badge +8

Hey klinkt goed! Wellicht wel iets voor jou! :)en anderen :)

Volgende week

donderdag  15 september

 hebben wij met The Guild in Nijmegen een Fysieke  meeting om 19.00  het is een Oneshot avond DnD :)

Het wordt in Engels meeste gedaan maar je kan ook in Nederlands doen als je Engels niet goed genoeg is 

Adres is  vlakbij de coop Steenbokstraat 36, exacte locatie stuur ik je wel in Dm als je interesse hebt:) 

Reputatie 3
Badge +3

Hey klinkt goed! Wellicht wel iets voor jou! :)en anderen :)

Volgende week

donderdag  15 september

 hebben wij met The Guild in Nijmegen een Fysieke  meeting om 19.00  het is een Oneshot avond DnD :)

Het wordt in Engels meeste gedaan maar je kan ook in Nederlands doen als je Engels niet goed genoeg is 

Adres is  vlakbij de coop Steenbokstraat 36, exacte locatie stuur ik je wel in Dm als je interesse hebt:) 

Ik woon in Hellevoetsluis, dus dat is mij wat te ver om met het OV te reizen 😅

Reputatie 4
Badge +8

Oh helaas wel begrijpelijk! :)

Reputatie 1
Badge

Heey Elyse485,

Dat klinkt interessant! Ik wil graag meespelen. Ik heb vroeger wel twee of drie keer gedaan, maar ik ben bang dat ik de regels niet meer weet 😅

Reputatie 3
Badge +4

Hey hoi

Ik zou ook graag mee willen doen als je nog plek hebt :D

Badge +1

Heb ooit één keertje DnD gespeeld, maar ik wil het wel nog weer eens proberen =D

Hoe werkt dat precies via Discord en Roll20?

Mijn discord is RobbeDobbel#4609, dan kun je me evt alvast toevoegen

Reputatie 1
Badge

Hey Emily ik heb zelf ook een tijdje dnd gespeeld en lijkt me leuk om weer eens te doen. ik \ou graag een keertje mee willen doen als er plek is

 

Reputatie 3
Badge +3

Update: Aanstaande Zondag 25 september is onze eerste sessie, sessie 0, om 19:00. Ook geïnteresseerd? Stuur mij nog even een PM met je disc naam zodat ik je kan toevoegen aan de server. We spelen op disc en roll20 :)

Reputatie 3
Badge +3

Update: Onze eerste sessie (sessie 0) zit erop. Maar wil je toch nog ook meespelen? Geen probleem! Stuur mij een PM met je disc naam, dan zorg ik ervoor dat je ook gewoon kan aansluiten/meespelen :)

Reputatie 4
Badge +8

Update: Onze eerste sessie (sessie 0) zit erop. Maar wil je toch nog ook meespelen? Geen probleem! Stuur mij een PM met je disc naam, dan zorg ik ervoor dat je ook gewoon kan aansluiten/meespelen :)

 Hoe gaat het hiermee?  ( was benieuwd  :)

 

Reputatie 3
Badge +3

Update: Onze eerste sessie (sessie 0) zit erop. Maar wil je toch nog ook meespelen? Geen probleem! Stuur mij een PM met je disc naam, dan zorg ik ervoor dat je ook gewoon kan aansluiten/meespelen :)

 Hoe gaat het hiermee?  ( was benieuwd  :)

 

We zijn nog steeds actief! Als het je ook wat lijkt om te proberen, ben je altijd welkom :)

Reputatie 3
Badge +3

Even een update: We zijn nog altijd op zoek naar meer nieuwe spelers! Dus als het je wat lijkt een keertje mee te doen, twijfel niet en stuur een berichtje! :) 

Reputatie 3
Badge +3

Hey guys;

We staan nog altijd open voor nieuwe spelers! 

Buiten alleen DnD (wat we om de andere week spelen), spelen we ook andere spelletjes samen doordeweeks of in het weekend: escape simulator, plate up, wild west, stardew valley, etc.

Hierdoor leren we elkaar buiten de DnD sessies elkaar nog een beetje beter kennen, wat de sessie ook weer stukken leuker maakt!

Geintereseerd? Het is nooit te laat je aan te melden!

Stuur mij een DM met je Discord naam, en ik zorg ervoor dat je toegevoegd word aan onze disc server :) 

Reputatie 3
Badge +3

Weer even een update! 2/3/2023

Onze module is tot een conclusie gekomen: Mines of Phandelver is tot een einde gekomen.

Maar dit betekent niet het einde voor DnD!

We gaan met onze groep weer een sessie 0 starten om opnieuw te kijken naar de gemaakte characters en wat we allemaal willen spelen; verder met de huidige campagne of een frisse start. 

We zijn dus nog steeds meer dan open voor nieuwe spelers, juist nu is een goede tijd om te #joinen!

Op 12/3 om 19.00 hebben we onze sessie 0, een perfect moment om als nieuwe speler aan te schuiven!

Zoals altijd zijn we hier buiten ook open voor nieuwe spelers.

Ook meespelen? Stuur mij een DM met je Discord naam, en ik zorg ervoor dat je toegevoegd word aan onze disc server :) 

Reputatie 3
Badge +3

Update 29/3/2023

Hi guys!

We zijn begonnen met een kleine campagne waarin backgrounds er wel degelijk toe doen.

Omdat de spelers nu al semi-ervaren zijn staan we momenteel alleen nog open voor ervaren DnD spelers (je bent bekend met de PHB, en hebt minstens een keer eerder gespeeld). Ervaring met roll20 is een pre, maar geen vereiste. 

Reputatie 5
Badge +6

Speel het spel al heel lang DM al sinds mijn 14de en heb dus in geen eeuwigheid een character gespeeld ik doe graag mee als het kan! Ik weet alleen niks van online dingen als rol 20 heb vroeger altijd fysiek gespeeld maar ik hoop dat ik kan leren.