Welke film(s) heb jij gezien?

  • 14 December 2021
  • 19 reacties
  • 244 × bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Ik miste nog een topic voor de filmliefhebbers, dus hier kunnen we gezellig praten over films die we gezien hebben, meningen uitwisselen en elkaar tips geven. 😃


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Zelf is The Greatest showman mijn favoriet! 

Reputatie 3
Badge +3

Dat is idd een mooie film! 

Vooral dat bekende lied "This is me", uit de film, bijzonder gaaf en heel aangrijpend. 💯

Reputatie 7
Badge +10

LET IT GOOOOOO
LET IT GOOOOOO
 

IN TO THE UNKNOWWWWW

IN TO THE UNKNOWWWWW

IN TO THE UNKNOWWWWW

 

Rara welke films dit zijn? hihi

Reputatie 5
Badge +6

Harry Potter!:grinning:

 

Reputatie 1
Badge

Heeft iemand de nieuwe Netflix film The Unforgivable al gezien? Do or don't? :) 

Reputatie 3
Badge +4

Heeft iemand de nieuwe Netflix film The Unforgivable al gezien? Do or don't? :) 

Nog niet gezien, staat wel op m’n watchlist

Reputatie 3
Badge +4

Zelf is The Greatest showman mijn favoriet! 

Inderdaad een vette film, alleen heb m vroeger zo vaak gezien dat ik m tegenwoordig nooit meer kijk, misschien zal ik m binnenkort maar eens opnieuw gaan kijken

Reputatie 4
Badge +5

zelf vind ik disney tron legacy en dan vooral de soundtrack van DaftPunk 

 

Reputatie 2
Badge +1

Voor degene die hem nog niet gezien hebben is Encanto van Disney echt een aanrader

LET IT GOOOOOO
LET IT GOOOOOO
 

IN TO THE UNKNOWWWWW

IN TO THE UNKNOWWWWW

IN TO THE UNKNOWWWWW

 

Rara welke films dit zijn? hihi

Frozennnn

Ik had laatst A Beautiful Mind opnieuw gekeken. Best een oude film, maar ik vind 'm erg mooi.

Reputatie 5
Badge +6

Hebben jullie ooit "un homme qui dort" gezien? essentieel voor mensen die met ontroerende en unieke europese films beginnen wil!

Reputatie 1
Badge

Gisteren ‘The Face of Another’ gezien. Het is een Japanse film uit 1966. Alleen al voor de prachtige beelden en een aantal goede stukjes dialoog het kijken waard. Het verhaal in zijn algemeen was ook wel boeiend, maar het was toch niet helemaal wat ik ervan verwacht had. De film is het zeker waard om te googelen als je ietwat vage films leuk vind :)

Reputatie 5
Badge +6

Gisteren ‘The Face of Another’ gezien. Het is een Japanse film uit 1966. Alleen al voor de prachtige beelden en een aantal goede stukjes dialoog het kijken waard. Het verhaal in zijn algemeen was ook wel boeiend, maar het was toch niet helemaal wat ik ervan verwacht had. De film is het zeker waard om te googelen als je ietwat vage films leuk vind :)

Klinkt geweldig ik houd van vage films en ben erg geïnteresseerd in films uit andere culturen. Ben nu erg op een Iraanse filmkick maar heb hiervoor ook veel Japanse films gezien. Deze heb ik echter niet gezien maar ga ik enorm vlug bekijken. Als je zelf aanraders wil uit Japan heb ik hier een paar:

Yūkoku (lekker kort en kijkt dus heerlijk weg maar prachtige film over tu de relatie tussen individu en vaderland, geregiseerd door Japans invloedrijkste romanticus Yukio Mishima)

Rashomon (Langere film over de betrouwbaarheid en huichelarij van de mens)

Seven Samurai (1954) (Absolute klassieker die zich afspeelt in de tijd van de samurai, over de houding tegenover geweld en oorlogvoering)

Gojira 1954 (de eerste in de welbekende Godzilla reeks maar verruit degene met de meeste artistieke waarde, niet te lang, kijkt leuk en vermakelijk weg, gaat over de mens haar destructieve capaciteiten en onze knechting aan moeder natuur)

 

Reputatie 1
Badge

Gisteren ‘The Face of Another’ gezien. Het is een Japanse film uit 1966. Alleen al voor de prachtige beelden en een aantal goede stukjes dialoog het kijken waard. Het verhaal in zijn algemeen was ook wel boeiend, maar het was toch niet helemaal wat ik ervan verwacht had. De film is het zeker waard om te googelen als je ietwat vage films leuk vind :)

Klinkt geweldig ik houd van vage films en ben erg geïnteresseerd in films uit andere culturen. Ben nu erg op een Iraanse filmkick maar heb hiervoor ook veel Japanse films gezien. Deze heb ik echter niet gezien maar ga ik enorm vlug bekijken. Als je zelf aanraders wil uit Japan heb ik hier een paar:

Yūkoku (lekker kort en kijkt dus heerlijk weg maar prachtige film over tu de relatie tussen individu en vaderland, geregiseerd door Japans invloedrijkste romanticus Yukio Mishima)

Rashomon (Langere film over de betrouwbaarheid en huichelarij van de mens)

Seven Samurai (1954) (Absolute klassieker die zich afspeelt in de tijd van de samurai, over de houding tegenover geweld en oorlogvoering)

Gojira 1954 (de eerste in de welbekende Godzilla reeks maar verruit degene met de meeste artistieke waarde, niet te lang, kijkt leuk en vermakelijk weg, gaat over de mens haar destructieve capaciteiten en onze knechting aan moeder natuur)

 

Bedankt voor de suggesties! Yūkoku heb ik nog nooit van gehoord (ik dacht dat Yukio Mishima alleen een auteur was eerlijk gezegd), de rest ken ik qua naam. Rashomon stond al erg hoog op mijn ‘to watch’ lijstje omdat Akira Kurosawa zo vaak genoemd wordt als het over goede regisseurs gaat. Ik ben erg benieuwd.

Reputatie 1
Badge

Hey, mwongmi

Ik weet niet of je ook van oude films houdt, maar Breakfast at Tiffany’s is echt leuk, je hebt ook nog The Non’s story maar die is echt heel zielig.

gr, Therese

 

Reputatie 3
Badge +1

Wat vinden jullie van de films van Het Huis Anubis?

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb zo ontzettend veel films gezien dat het een moeilijke gaat worden om ze allemaal op te noemen, daarnaast als ik ze allemaal op zou noemen zouden we hier tot de Kerst zitten onderhand.

 

De films die ik heb gezien, waarvan ik nog weet dat ik ze heb gezien:

 

Taran en de Toverketel, Encanto en een heleboel andere Disney films, ja, je leest het goed, Disney, Taran en de toverketel is duister, zelfs voor Disney's doen en ik vond hem vroeger redelijk eng. 

Marvel: alle Thor films. Ik vind Loki ongelofelijk leuk elke keer weer dat hij in een film verschijnt, de Thor films hebben mij ook geïntroduceerd aan Noorse mythologie waar ik een enorme fan van ben. SpiderMan (alle films met Andrew Garfield en Tom Holland), Doctor Strange, The Avengers, alle delen en nog wel meer.

Alle X-Men films. Kan maar geen genoeg krijgen van NightCrawler en Quicksilver.

Sjakie & De Chocoladefabriek (Tim Burton versie), is en blijft een groot favoriet

Ghibli: Spirited Away, Kiki's Delivery Service, Ponyo, Howl's Moving Castle, Arietty, Castle In The Sky.

Wolf Children, Words Bubble Up Like Soda Pop, Pokemon films, The Witcher Nightmare Of The Wolf, Dune, de Sonic Film, de Sonic Film deel 2, Van Helsing 2004, Reign Of Fire, The Hobbit trilogie, The Lord Of The Rings trilogie, The Grinch met Jim Carrey, Santa Claus, Twilight (alleen echt in mijn tienerjaren), Interview With The Vampire, Phantom Of The Opera, Belle en het Beest (zowel animatie als live action), Jurassic Park, alle films denk ik. Jurassic World waarvan alleen de eerste film, Pirates Of the Carribean, alle films behalve de zesde, Harry Potter, Night At The Museum, The Neverending Story, Erik en het insectenboek, Spirit, Brother Bear…

en nog veel meer 

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb nog een andere film die heel speciaal voor mij is. Eigelijk vind ik dat iedereen een keer moet kijken. Voor je verder gaat lezen/kijken ik druk niemand het geloof toe het is een speciale film en draai niet (alleen) om het geloof, geloven in elkaar, van elkaar houden en vreden hebben met het leven. Laat maar weten als je hem heb gezien wat je er van vind.

“THE GIRL WHO BELIEVED IN MIRACLES”

 

Hier kan je de hele film kijken =-)