The Sandman stripboekreeks-adaptatie

  • 8 August 2022
  • 6 reacties
  • 55 × bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Ik vroeg mij af of iemand binnen dit topic toevallig The Sandman stripboekreeks-adaptatie van Neil Gaiman had gezien op Netflix en het leuk vond om er met mij en anderen eventueel over te praten?

De Netflix serie heb ik binnen 72 uur uitgekeken, had dit nog sneller kunnen doen omdat de serie mijn aandacht vanaf episode 1 al vastgreep, maar het waren maar 10 episodes dus ik wilde mijn tijd ervoor nemen.


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Ik ben wel van plan om deze serie te gaan kijken, zo te lezen is het de moeite waard. 

Reputatie 7
Badge +9

Dat is ie zeker Diego! ik vind het een geweldige serie en ben ook van plan de stripboeken ervan te gaan lezen, eventueel.

Reputatie 5
Badge +6

Ik heb de strips een paar jaar terug gelezen. Is het een goede navertellen ervan, die de kern, nuances en boodschappen van het origineel bewaard? Of gaan ze er echt een totaal andere kant mee op?

Reputatie 7
Badge +9

Het is een beetje van beiden Hässlich, om niet al teveel te spoileren, maar daarnaast zeg je ook de strips te hebben gelezen.

 

Ikzelf ben nog niet zo heel erg bekend met The Sandman maar heb wel een aantal keer eerder de naam horen vallen en een trailer van het audioboek gezien. Wel ben ik bekend met Neil Gaiman's Coraline en sinds 2019 ook Good Omens.

 

Aangezien ik de adaptatie ervan nu al drie keer heb gezien zou ik voorzichtig kunnen zeggen dat het een erg goede serie is die vrij trouw is gebleven aan het bronmateriaal in de meeste opzichten. Althans, dat denk ik. 

 

Het is zeker de moeite waard.

Reputatie 7
Badge +12

Dat is ie zeker Diego! ik vind het een geweldige serie en ben ook van plan de stripboeken ervan te gaan lezen, eventueel.

Ahh top om te horen! 

Ik heb de strips een paar jaar terug gelezen. Is het een goede navertellen ervan, die de kern, nuances en boodschappen van het origineel bewaard? Of gaan ze er echt een totaal andere kant mee op?

Ik ben nu bezig de strips te lezen. In het algemeen, is het goed naverteld. Er zijn wel veranderingen, bijvoorbeeld Lucien is nu Lucienne, gespeeld door een vrouw. Andere veranderingen heb ernaartoe geleid dat het niet zo donker en depressief is als de originele strips, maar ik vind de veranderingen eigenlijk fijner. De karakters zijn echt goed en de algemene verhaal ook! Er is heel veel werk in gestopt en is zeker waard om te kijken, zou ik zeggen.