Blog

Muziek maakt alles beter

  • 20 November 2021
  • 2 reacties
  • 78 × bekeken
Muziek maakt alles beter
Reputatie 3
Badge

Een spelletjesavond, borrelen met wat vrienden of jezelf uitsloven in de keuken. Het is allemaal veel beter met muziek! Muziek maakt alles beter. Het geeft een sfeertje en voorkomt ongemakkelijke stiltes, dus ook nog eens een life saver.

Ik betrapte mezelf erop dat ik altijd voordat ik iets ga doen even een goeie afspeellijst opzoek. Ik kan dat voortaan beter mee rekenen in mijn planning, want huiswerk maken of een klusje voor werk afronden kan natuurlijk niet zonder de perfecte afspeellijst met muziek. 

Dansen

Muziek is ook heerlijk om op te dansen. Helaas zijn er door Corona steeds wisselende regels over de uitgaansgelegenheden, cafés en bars. Maar dansen in clubs of barretjes is eigenlijk wel het leukste. De harde bonkende muziek en meestal ook een goeie dj geeft echt een goeie vibe.

Ik heb wel een goed alternatief hoe je altijd thuis een feestje kan maken zelf. Gewoon lekker de box aanzetten en gaan dansen. Het is wel wat buurt vriendelijker als je je oortjes of de koptelefoon opzet dan kan het volume nog harder. Lichten op de dimmer en gordijnen dicht, tenzij je schaamteloos bent natuurlijk.

Concentratie

NPO3FM heeft ooit een onderzoekje gedaan en het blijkt dat klassieke muziek helpt tijdens het studeren. Muziek heeft dus ook nog een efficiënte functie. De melodie en het toonbereik helpt je de informatie langer te onthouden. Ik zou dus zeker tijdens het studeren even Beethoven een kans geven. 

Afspeellijsten

Ik heb echt honderdduizend afspeellijsten. Voor elke gelegenheid wat. Ik ben er ook altijd lang mee bezig om ze te maken om ze vervolgens één keer te luisteren en dan weer een nieuwe te maken. Toch blijf ik daar mee doorgaan, want ik kom steeds nieuwe nummers tegen. Ik wil dan steeds weer een nieuwe lijst maken. Shazam de app om nummers te vinden is dan ook echt mijn grote vriend.

 

Ik ga nu weer even muziek luisteren, maar ik raad zeker aan om mijn tip een dagelijkse activiteit te gaan maken. Want als de feestjes niet doorgaan maken we gewoon zelf ons eigen feestje.

 

 


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

2 reacties

Reputatie 6
Badge +12

Dit is heel herkenbaar! Heb nu tijdens het lezen van de berichten muziek op. 

Reputatie 3
Badge +1

Muziek kan ook echt je mood een fijne boost geven! Als ik opsta met een 'mweh' gevoel, dan zet ik een fijn en vrolijk liedje op wat me direct een vrolijker gevoel geeft :dancer_tone2: