FIlmavond

• 15 January 2022
  • 8 reacties
  • 71 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Als mensen het leuk vinden wil ik wel filmavonden gaan hosten via Discord.
Ik heb zelf meer dan 100 films die ik zou kunnen gaan streamen.

Mocht er animo voor zijn wil ik wel een film streamen die we dan met z`n allen kunnen kijken.

Een paar voorbeelden van films die ik heb:
- Harry Potter(alle 7 delen)
- Narnia(Alle delen)
- Now You See Me(Beide delen)
- Ocean`s Triology
- Pitch Perfect Triology
- Ready Player One
- The Divergent Series Triology
 - Veel X-men/Avengers films

En Dan heb ik het niet over Netflix of Disney+, die geven soms wel eens problemen met streamen via Discord. Het lijstje hierboven heb ik zelf +nog meer wat hier niet genoemd staat.

Als iemand een andere leuke film weet, wellicht heb ik die dan wel.

Ik heb vooral: Fantasy/Adventure/Sci-Fi films. Verder een aantal Musical/muziek films.

8 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Tof idee! Ben erg benieuwd hoe dat gaat via Discord. Mijn stem is of Harry Potter of Ready Player One, blijven mijn favorieten haha :grin:

Reputatie 1
Badge

Als mensen het leuk vinden wil ik wel filmavonden gaan hosten via Discord.
Ik heb zelf meer dan 100 films die ik zou kunnen gaan streamen.

Mocht er animo voor zijn wil ik wel een film streamen die we dan met z`n allen kunnen kijken.

Een paar voorbeelden van films die ik heb:
- Harry Potter(alle 7 delen)
- Narnia(Alle delen)
- Now You See Me(Beide delen)
- Ocean`s Triology
- Pitch Perfect Triology
- Ready Player One
- The Divergent Series Triology
 - Veel X-men/Avengers films

En Dan heb ik het niet over Netflix of Disney+, die geven soms wel eens problemen met streamen via Discord. Het lijstje hierboven heb ik zelf +nog meer wat hier niet genoemd staat.

Als iemand een andere leuke film weet, wellicht heb ik die dan wel.

Ik heb vooral: Fantasy/Adventure/Sci-Fi films. Verder een aantal Musical/muziek films.

Ik vindt het een top idee!! Narnia is mijn all time favorite🙂

Reputatie 2
Badge

Hoi allemaal,

Leuk initatief. Ik zat zelf te denken aan wat oudere films die iedereen wel leuk vind, zouden jullie Mathilde leuk vinden om te gaan kijken?

Reputatie 2
Badge +2

Tof idee! Ben erg benieuwd hoe dat gaat via Discord. Mijn stem is of Harry Potter of Ready Player One, blijven mijn favorieten haha :grin:

Iedereen die mee wilt kijken gaat dan in dezelfde voice channel op discord.
Ik “Deel” mijn scherm en dan kan iedereen meekijken met de film die ik start.

Gelukkig heb ik goed internet thuis waardoor het "streamen” geen probleem moet zijn.

Qua films ga ik nog een soort Poll voor aanmaken met max 5 films ofzo uit dat lijstje welke andere ook nog hebben benoemd.

Op dit moment zouden dat zijn:

- Harry Potter
- Ready Player One
- Narnia

Reputatie 2
Badge +2

Hoi allemaal,

Leuk initatief. Ik zat zelf te denken aan wat oudere films die iedereen wel leuk vind, zouden jullie Mathilde leuk vinden om te gaan kijken?

Als er Animo voor is kan ik kijken of ik die heb/snel kan bemachtigen.

Reputatie 5
Badge +4

Leuk idee voor de films liefhebbers:) 

Het enige nadeel waar je tegen aanloopt met streamen via Discord is dat je Max 360p kan streamen hier door zou de kwaliteit echt slecht zijn. 

Ik ga je idee ook voorstellen als komend event voor join us. 

Reputatie 2
Badge +2

Het enige nadeel waar je tegen aanloopt met streamen via Discord is dat je Max 360p kan streamen hier door zou de kwaliteit echt slecht zijn. 

Thanks, de kwaliteit hangt van meerdere dingen af.
O.a.:
- De kwaliteit van de film zelf.
- De kwaliteit van het internet van beide kanten.
- De settings van de Discord channel.

Ik heb gestreamd in een Discord groep met 15 kijkers van Amerika/Canada en Australië.
(Door de afstand kan de kwaliteit ook slechter worden, en aangezien we hier alleen in Nederland zitten is dat al geen probleem.)

En zonder upgraden van de Discord server is het geen  max 360p, maar 720p. Met geluid van 96kbps. Dit kan je via Discord al upgrade naar Max 1080p. Dat Upgraden is ongeveer 30 euro per maand. Naar 1080p/60fps met geluid 256kbps. Wil je het geluid nog upgraden naar 384 kbps en een persoonlijke uitnodigingslink gebruiken van Join Us betaal je ongeveer 61 euro per maand.

Your Welcome :)

Reputatie 2
Badge +2

Ik heb nu zelf Discord Nitro. Dus ik kan zelf tot 4k Streamen vanuit de bron. Dus dan is het vooral de kwaliteit van de film.

Reageer