Film waarvan ik de naam niet meer weet

  • 4 April 2022
  • 5 reacties
  • 116 × bekeken

Reputatie 4
Badge +6

Hey allemaal,

Ik heb al een tijd lang een film in mijn hoofd die ik ooit heb gezien, maar ik weet de naam niet meer, noch de acteurs of wat dan ook. Ik weet ook niet meer of ik de film nou leuk vond of niet, maar ik wil er graag achter komen. Ik dacht misschien is er hier iemand die de film herkent en mij kan helpen met dit probleem haha.

Dit is wat ik nog weet: (misschien herinner ik me niet alles correct)

 

In de film zit er een man in een science fiction achtige gevangenis. Hij heeft meerdere keren gedachtes of visioenen waarin hij in een bar is. (dit kan ook een winkel of tankstation ofzo zijn geweest) In die bar is een vrouw waar hij gesprekken mee heeft. Er gebeurt steeds hetzelfde en aan het einde vallen er mensen binnen (criminelen of de FBi dat weet ik niet meer) die de hoofdpersoon dan oppakken. Daarna wordt hij steeds weer wakker in die gevangenis. Die loop in die visioenen is steeds hetzelfde, behalve de gesprekken die hij met de vrouw voert. Daaruit maakt hij dan op dat die vrouw misschien ook een gevangene is en ook vastzit in de visioenen.

Daarnaast weet ik nog dat hij een keer echt ontsnapt uit de gevangenis en dan op een grote lege vlakte terecht komt waarna hij begint te rennen. Uiteindelijk komt hij dan toch weer bij de gevangenis terecht.

Volgens mij had de film ook een open einde en zaten er vooral veel symbolische delen in. Verder weet ik het niet meer…

 

Herkent iemand misschien heel toevallig deze film?

 

Groetjes Bloem

 

 


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

5 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Niet helemaal hetzelfde als jouw beschrijving,  maar misschien Source Code? Is een film met Jake Gylenal (of hoe je dat ook schrijft) die steeds terug moet gaan in een soort herinnering om een bom in een trein te vinden.

Reputatie 4
Badge +6

Hey Koolvis,

 

Dankjewel voor je reactie. Ik heb de trailer gekeken, maar dat is niet de film die ik bedoel denk ik. Ik heb source code wel gezien en hij lijkt er inderdaad wel een beetje op. Ook een goede film overigens:)

@Bloem641 

Dergelijke vragen over films (en series en muziek enz...) vind ik altijd leuk om mee aan de slag te gaan! 

Met behulp van deze website ‘What is my movie’ kwam ik uit op Infinity Chamber uit 2016. Sci-fi, koffiezaak, gesprekken met iemand in een visioen, gevangenis… Behoorlijk wat matchpunten, maar is het 'm ook?! 😅

Reputatie 4
Badge +6

@David  Jaaaa!!! Dat is m!!! Super bedankt!!! Ben echt blij hahaha. Deze vraag is uit mijn hoofd:) Ga hem gelijk weer een keer kijken!:)

Yes, top! Ik ben heel benieuwd of je het nou uiteindelijk een goede of slechte film vindt/vond 😄 Veel kijkplezier!