wanneer ik het moeilijk vind om eenzaam te zijn

  • 8 February 2022
  • 5 reacties
  • 156 × bekeken

hii! fijn dat je mijn topic leest.

 

we zijn hier allemaal wel omdat we ons eenzaam voelen en graag nieuwe mensen willen ontmoeten. ik kon dit nooit ergens kwijt en omdat ik denk dat velen dit ook zo meemaken, dump ik hier wat dingen waar ik mee struggle omdat ik mij eenzaam voel. feel free om te posten waar jij mee struggelt!

 

- als ik wakker word op een schooldag maak ik me klaar om naar school te gaan en vervolgens weer naar bed te gaan. dit herhaalt zich tot het weekend en dan doe ik de hele dag niets buitenhuis.

- na school en in de weekenden wil ik er graag op uit maar ik durf niet alleen op pad en heb niemand om te appen of ze zin hebben om ergens heen te gaan. 

- ik heb geen vrienden buiten school en zelfs op school beschouw ik niemand als een vriend.

- het voelt alsof ik niet het optimale uit mijn leven haal omdat ik niets leuks kan doen zoals een weekendje naar parijs met wat vrienden of zelfs even naar de bioscoop met een vriendin.

- ik kan mijn gevoelens en gedachtes bij niemand kwijt dus dump ik het bij vreemden online waar ik me niet mee verbonden voel op vriendschappelijk vlak.

- wanneer ik iets bereik zoals een goed cijfer wil ik dit graag delen maar heb ik niemand behalve ouders en broer om dit tegen te vertellen.

- ik vind het lastig om echte vrienden te maken omdat ik bang ben dat ik niet leuk genoeg ben of zelfs dat ik ergens op af ga knappen bij een ander.

- ik zie je òf als favoriete persoon òf als een kennis en hier zal je weinig van merken, maar is voor mezelf erg storend en een reden waarom ik moeilijk vrienden maak.

- op sociaal vlak lig ik erg achter op leeftijdsgenoten omdat ik geen vrienden/vriendengroep heb, ik ga bijvoorbeeld niet uit en naar feestjes en ik heb geen relaties.

- ik heb niemand om te bellen of appen wanneer ik thuis overprikkeld raak en gewoon even ergens anders wil zijn. 

- ik vier mijn verjaardag al jaren niet met vrienden omdat ik niemand heb om uit te nodigen of uitgenodigden komen niet opdagen.

- elk jaar kijk ik uit naar kerst maar tijdens de feestdagen voel ik me eenzaam en verdrietig omdat ik naast kerst met familie ook graag wat met vrienden zou willen doen.

- ik hoopte dat ik op een nieuwe school goede vrienden zou ontmoeten maar merk nu na 3/4 maanden al dat de mensen die ik als vrienden begon te zien, geen goede vrienden zijn. hierdoor sluit ik mezelf meer af naar klasgenoten toe.

- ik droom altijd over hoe ik bepaalde activiteiten met vrienden zou kunnen doen.

 

sorry voor dit minder positieve bericht. het is fijn om deze gevoelens uit te spreken ookal zijn ze minder leuk. ik hoop dat als mensen zich erin erkennen ze nu weten dat ze niet de enigste zijn. als je een keer afleiding nodig hebt of je echt heel eenzaam voelt kan je mij altijd een pb sturen!


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Contact leggen kan zeker een moeilijk iets zijn, maar je ervoor open stellen is wel belangrijk. Heb je al eens gekeken naar een fysieke of online groep van Join us? Misschien kun je hierin vinden wat je nodig hebt. 

 

Meer informatie vindt je hier op de website van Join us

Contact leggen kan zeker een moeilijk iets zijn, maar je ervoor open stellen is wel belangrijk. Heb je al eens gekeken naar een fysieke of online groep van Join us? Misschien kun je hierin vinden wat je nodig hebt. 

 

Meer informatie vindt je hier op de website van Join us

ik zat er zeker aan te denken om me aan te melden voor de fysieke groepen, ik vond het alleen eng dat mijn ouders er dan ook bericht over zouden krijgen. maar soms moet je uit je comfort zone komen om iets leuks te kunnen doen, dus ik ga het vandaag zeker bespreken!

Contact leggen kan zeker een moeilijk iets zijn, maar je ervoor open stellen is wel belangrijk. Heb je al eens gekeken naar een fysieke of online groep van Join us? Misschien kun je hierin vinden wat je nodig hebt. 

 

Meer informatie vindt je hier op de website van Join us

ik zat er zeker aan te denken om me aan te melden voor de fysieke groepen, ik vond het alleen eng dat mijn ouders er dan ook bericht over zouden krijgen. maar soms moet je uit je comfort zone komen om iets leuks te kunnen doen, dus ik ga het vandaag zeker bespreken!

ik heb ernaar gekeken maar kan mezelf helaas nergens voor inschrijven, niet voor de online bijeenkomsten maar ook niet voor de bijeenkomsten op locatie :/ 

Reputatie 7
Badge +12

Contact leggen kan zeker een moeilijk iets zijn, maar je ervoor open stellen is wel belangrijk. Heb je al eens gekeken naar een fysieke of online groep van Join us? Misschien kun je hierin vinden wat je nodig hebt. 

 

Meer informatie vindt je hier op de website van Join us

ik zat er zeker aan te denken om me aan te melden voor de fysieke groepen, ik vond het alleen eng dat mijn ouders er dan ook bericht over zouden krijgen. maar soms moet je uit je comfort zone komen om iets leuks te kunnen doen, dus ik ga het vandaag zeker bespreken!

ik heb ernaar gekeken maar kan mezelf helaas nergens voor inschrijven, niet voor de online bijeenkomsten maar ook niet voor de bijeenkomsten op locatie :/ 

Via de onderstaande link kun je je aanmelden, je zult dan zo spoedig mogelijk reactie ontvangen. 

 

https://mijn.join-us.nu/registreren/

Reputatie 6
Badge +11

Hoi Hoi 

 

Ik heb je berichtje gelezen en dit zijn ook de punten waar ik lang tegen aangelopen heb, 

Goed dat je je hebt aangemeld bij de community, 

Ik sluit mij aan bij Diego misschien is het een goed idee om je aan te melden bij join us

Daar leer je nieuwe toffe mensen kennen en krijg je begeleiding bij de dingen  waar je tegen aanloopt op sociaal vlak, Heeft mij erg geholpen 

 

Mocht je behoefte hebben aan een gezellige chat mag je mij ook altijd een berichtje sturen