School

  • 19 February 2022
  • 4 reacties
  • 126 × bekeken

Reputatie 3
Badge

In deze topic zou je kunnen praten over school. Hoe jij bijvoorbeeld school ervaart en of er moeilijkheden zijn (natuurlijk alleen als jij je daar fijn bij voelt). 


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

4 reacties

Reputatie 3
Badge

Ik zelf heb het soms wel moeilijk op school. Dit komt niet perse door mijn niveau (mavo) maar vooral door dat ik sociaal moet zijn. Klink misschien een beetje raar maar ik vind het moeilijk om sociale contacten te leggen. Voor school ervaar ik veel stress en als ik een lager cijfer krijg dan een 8 ben ik al vaak zwaar teleurgesteld. Zijn er andere mensen die dit ook hebben?

Reputatie 6
Badge +7

Hey Inés,

Ik zelf had ook dat gevoel, ik was dit schooljaar begonnen met een mbo opleiding maar vond het niet echt leuk meer. Mijn resultaten waren wel top maar ik kwam erachter dat ik naarmate verder in het schooljaar kwam dat de opleiding niet echt zo bij mij paste. Nu ben ik veel thuis en voel ik me eenzamer dan daarvoor, ik merk nu pas hoeveel school helpt op het sociale gebied.

Reputatie 2
Badge +1

Ik zelf heb het soms wel moeilijk op school. Dit komt niet perse door mijn niveau (mavo) maar vooral door dat ik sociaal moet zijn. Klink misschien een beetje raar maar ik vind het moeilijk om sociale contacten te leggen. Voor school ervaar ik veel stress en als ik een lager cijfer krijg dan een 8 ben ik al vaak zwaar teleurgesteld. Zijn er andere mensen die dit ook hebben?

Hi Inés,

Dat is helemaal niet gek hoor. Ik ben zelf ook begonnen op mavo, maar ik wilde ontzettend graag doorstromen naar havo, waardoor ik ook hoge verwachtingen had van mezelf en teveel druk op mezelf zette. Ik heb toen een leerlingcoach van school gesproken, en zij heeft mij geholpen om de verwachtingen los te laten en dat heeft mij ontzettend geholpen. Zelfs zo dat ik beter presteerde dan ooit en ik door heb kunnen stromen van mavo2 naar havo3 (en ik zit nu zelfs op vwo5). Misschien heb jij ook een coach bij jou op school die je erbij kan helpen of een andere contactpersoon binnen school? Die kan je misschien ook helpen met sociale contacten leggen!

Ik hoop dat het helpt!

Reputatie 3
Badge

Haii, en heel erg bedankt voor de tips! Ik ben zelf ook al meer aan het kijken hoe ik mezelf meer kan helpen voor school om bijvoorbeeld minder gestrest te zijn