Mijn valkuil(en misschien dat van anderen ook)

  • 21 January 2022
  • 8 reacties
  • 321 × bekeken

Reputatie 4
Badge +5

Hoi iedereen,

Het is vrijdag, dat betekent: weekend! Eigenlijk breng ik al mijn weekenden alleen door. Meestal kan ik het wel handelen maar vandaag maakte het mij onrustig, toen heb ik mij maar op mijn diamond painting gestort.(een creatieve hobby). Daar word ik rustig van.

Maar daar gaat het nu niet om. Al een poos denk ik: ik moet echt  iets gaan doen aan mijn eenzaamheid. Ik moet de mensen opzoeken en ik moet meer contact maken. Ik heb al gedacht aan vrijwilligerswerk. 

Dat plan is er dus wel in mijn hoofd alleen uitvoeren is een totaal ander ding. Het is uit mijn comfortzone en dan schrikt het mij een beetje af waardoor ik het toch niet doe.                                    Herkent iemand dit? Ik zeg wel dat ik het ga doen maar ik doe het niet.  Eindstand blijf ik weer in mijn veilige cocon. Daardoor verandert er niets waardoor ik in mijn vicieuze cirkel blijf. Niets verandert als ik(of jij) niks verandert. Want als je blijft doorgaan met wat je altijd deed, dan kom je niet verder. Deze bewustwording was een openbaring voor mezelf en ik dacht dat het jullie misschien kon helpen. Wat wil ik delen en/of meegeven? : Je moet jezelf soms in het diepe gooien(voor de juiste doeleinden dan) en dingen gewoon doen ook al vind je het misschien een beetje eng. Het is jouw leven dus neem zelf de touwtjes in handen. 

 

Fijn weekend!


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

8 reacties

Reputatie 6
Badge +12

Knap dat je dit durft te schrijven (ben tijdens het modereren aan het puzzelen). 

Zeker een goede tip om jezelf in het diepe te gooien en te ervaren wat er gaat gebeuren. Wel herkenbaar wat je schrijft. Het is denk ik ook altijd een goed idee om kleine stappen te maken. Hierdoor heb je steeds een geluksmoment. Heb je al een idee waar je vrijwilligers werk wilt doen?

 

Fijn weekend en succes met het behalen van je doelen.

Als je hulp nodig hebt mag je me ook altijd een bericht sturen.

Reputatie 4
Badge +6

Hey Bo,

Ik sluit me volledig bij het verhaal van Floris aan.
 

Ook herken ik het wel. Dit had ik in het verleden ook.
Ik heb op een bepaalde dag eens gek gedaan en uit mijn comfortzone gestapt. Voor mij was dit de opening naar een heel ander(maar beter) leven.

Ik ben vrijwilliger op meerdere plekken.
Als tip wil ik je meegeven, ga niet te snel bij een plek aan de gang, puur omdat je vrijwilligerswerk wilt doen om in contact te komen met anderen.

Ga bij je zelf na, of je gelukkig van die plek, mensen en werkzaamheden wordt. Probeer het een tijdje uit en ga dan weer bij jezelf kijken of je er nog steeds plezier in hebt. Dat is bij vrijwilligerswerk echt heel belangrijk.

Doe wat goed voelt en waar je gelukkig van wordt.

Heel veel succes en als er vragen zijn of je hebt hulp nodig mag je mij ook altijd een berichtje sturen..

Reputatie 4
Badge +5

@Dragonisym Bedankt voor de tip. Ik wil wel even zeggen dat ik het vrijwilligerswerk niet alleen voor het contact wil doen.  Er komt wat meer bij kijken maar dat benoem ik niet echt in mijn verhaal.

Ik lees dat jij vrijwilliger bent op meerdere plekken, hoe bevalt dat?

'’Ik heb op een bepaalde dag eens gek gedaan en uit mijn comfortzone gestapt. Voor mij was dit de opening naar een heel ander(maar beter) leven.'’  

Ik ben benieuwd naar wat je gedaan hebt, als je het wilt delen?
 

Reputatie 4
Badge +5

Knap dat je dit durft te schrijven (ben tijdens het modereren aan het puzzelen). 

Zeker een goede tip om jezelf in het diepe te gooien en te ervaren wat er gaat gebeuren. Wel herkenbaar wat je schrijft. Het is denk ik ook altijd een goed idee om kleine stappen te maken. Hierdoor heb je steeds een geluksmoment. Heb je al een idee waar je vrijwilligers werk wilt doen?

 

Fijn weekend en succes met het behalen van je doelen.

Als je hulp nodig hebt mag je me ook altijd een bericht sturen.

Haai Floris!  Ik ben nog bezig met het zoeken van vrijwilligerswerk.  Ik wil jou ook succes wensen met jouw doelen. Ik ben het met je eens: kleine(behaalbare) doelen zijn belangrijker en leveren waarschijnlijk meer op dan grote(voor jou onhaalbare) doelen. 

Reputatie 4
Badge +6

@Dragonisym Bedankt voor de tip. Ik wil wel even zeggen dat ik het vrijwilligerswerk niet alleen voor het contact wil doen.  Er komt wat meer bij kijken maar dat benoem ik niet echt in mijn verhaal.

Ik lees dat jij vrijwilliger bent op meerdere plekken, hoe bevalt dat?

'’Ik heb op een bepaalde dag eens gek gedaan en uit mijn comfortzone gestapt. Voor mij was dit de opening naar een heel ander(maar beter) leven.'’  

Ik ben benieuwd naar wat je gedaan hebt, als je het wilt delen?
 


Ik zat in het verleden alleen maar thuis of in de zelfde settingen. Deed nooit iets nieuws. Toen ik mijn eerste project had gedaan hier in de omgeving zag ik in de alumni(een groep van mensen die het al hebben gedaan het zelfde project, soms zelfde locatie soms landelijk, dit was dan landelijk) een bericht van een oud deelnemer uit de andere kant van het land. Dat ze iemand tussen de 18 en 30 zochten voor een project in Spanje.. Normaal lees ik eerst alle details en zoek ik alles uit voordat ik reageer. Ik zag het kopje en ik las alleen iets in de trent van: “7 dagen project in Spanje, alles wordt vergoed” Zonder verder te lezen heb ik me gewoon aangemeld.(Dit kan trouwens wel risico`s met zich meebrengen om het zonder goed uit te zoeken zomaar te doen.). Na de aanmelding in gesprek gegaan en verder gelezen. En toen ben ik gegaan. Sinds dien heb ik 15 Europese projecten er op zitten, Meer dan 1000 contacten opgedaan, en Europese vriendschappen gemaakt. Verder ook nog wel wat geleerd van de workshops daar. Dit heeft mij meer flexibel en open gemaakt voor nieuwe dingen. Ook heb ik mezelf beter leren kennen. Daarna vaker nieuwe dingen geprobeerd. Zo ben ik sinds 2016 Vast crew member (en een van de weinig die er vanaf het begin bij is) bij een filmcrew door heel NL.
Sinds 2016 Vrijwilliger(runner) bij een poppodia/jongerencentrum. En nog andere plekken een tijdje vrijwillig gewerkt vooral voor netwerken en ervaring.

Maar ik heb ook na 2x ergens te zijn geweest het ook soms stopgezet omdat het voor mij niet werkte.

Volg je gevoel en je hart als je ergens gaat proefdraaien.

Mocht je specifieke vragen hebben mag je die ook altijd blijven sturen. Hier of in een privé bericht.

Wat zijn de andere redenen dan als ik vragen mag?
Als je het alleen privé wilt delen mag dat ook.

Als je het liever helemaal niet deelt is dat ook niet erg.

Reputatie 1
Badge

Hey hey ik het ken het heel goed heb het op het moment zelf ook ik werk in de horeca dus ben eigenlijk ieder weekend aan het werk en heb dus op maandag en dinsdag weekend alleen mijn vriend en vriendinnen hebben gewoon weekend op zaterdag en zondag dus de maandag en dinsdag krijg ik maar moeilijk gevuld jammer genoeg

Reputatie 6
Badge +11

Hey  :)

 

Heb je wel eens gekeken of er een join-us groep bij jou in de buurt zit? Daar leer je misschien ook toffe mensen kennen.

 

Zelf herken ik het ook hoor, ik ben eigenlijk altijd weg van huis aan het werk omdat ik mij zelf thuis niet kan vermaken 

Reputatie 6
Badge +8

Ik herken het heel goed.

Ik werk in de zorg waardoor ik over het algemeen de weekenden werk en dan bijvoorbeeld eens een maandag & dinsdag vrij ben. De meeste mensen die ik ken, moeten dan gewoon werken. Heel vaak maak ik plannen van wat ik zou willen doen, maar vervolgens doe ik het niet omdat ik dan liever niet alleen weg wil. 
Ik heb dit ook met vakantie. Lees zulke leuke verhalen van mensen die op pad ga en wil dan een leuke aanbieding boeken. Op het laatste moment bedenk ik mij dan en durf vervolgens nog niet. 
 

Ik heb trouwens wel een tijd in de Kuip & Ahoy gewerkt via Randstad. Dat was echt een geweldige periode waar ik helaas mee moest stoppen. Je bent flexibel inzetbaar en vaak de weekenden. Misschien is dat iets voor je? :)