(hulp)hond

  • 12 May 2022
  • 5 reacties
  • 119 × bekeken

Reputatie 3
Badge +4

Hallo allemaal,

zijn er hier mensen met een hulphond?

Mijn vader is aan het bekijken of ik uberhaupt de maandelijkse kosten van een hond kan betalen, daar ga ik over 2 weken met hem en mijn vriend over in gesprek.

maar ik verdiep mij al een tijdje in evt een hulphond aangezien die zo goed als overal mee naar toe kan/mag.

ik vroeg me af of iemand mij iets wilde vertellen over het traject en hoe dat gaat. want ik denk dat het ook best zwaar zal zijn om zo'n hulphond op te leiden. ik ben heel benieuwd naar reacties en meningen.

 

Groetjes Lisa


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

5 reacties

Reputatie 6
Badge +12

Hallo Lisa,

Heb je toevallig al iemand gevonden die er wat meer over weet?

Ik heb zelf een teckel, maar dat is geen hulphond dus kan je daar helaas niet mee helpen.

 

 

Reputatie 2
Badge +4

Hoi Lisa,

Mijn opa had een blindengeleidehond en 2 weken terug heb ik voor mijn keuzevak op school met iemand gesproken over haar blindengeleidehond en zij heeft mij ook verteld dat een deel van dat traject ook te vergelijken is met een hulphond voor bijvoorbeeld PTSS. Dus eventueel kan ik je wel het een en ander globaal over het traject vertellen.

Over je laatste alinea: wil je de hulphond zelf opleiden of door een organisatie?

Met mijn eigen hond (Goldendoodle - geen hulphond) train ik ook het een en ander, en je zal er zeker een hoop tijd en vooral geduld in moeten kunnen en willen stoppen.

Reputatie 3
Badge +4

Hoi Lisa,

Mijn opa had een blindengeleidehond en 2 weken terug heb ik voor mijn keuzevak op school met iemand gesproken over haar blindengeleidehond en zij heeft mij ook verteld dat een deel van dat traject ook te vergelijken is met een hulphond voor bijvoorbeeld PTSS. Dus eventueel kan ik je wel het een en ander globaal over het traject vertellen.

Over je laatste alinea: wil je de hulphond zelf opleiden of door een organisatie?

Met mijn eigen hond (Goldendoodle - geen hulphond) train ik ook het een en ander, en je zal er zeker een hoop tijd en vooral geduld in moeten kunnen en willen stoppen.

Heyy, volgensmij zijn bijna alle hulphond organisaties voor psychosociale hulphonden dat je ze zelf moet opleiden met hulp vanuit de organisatie.

maar ik denk dat ik die hulphond uit mn hoofd moet zetten ivm een opleiding erg veel geld kost…

ik heb aanstaande zondag een gesprek met mijn vader erover. dus stel er mag/kan een hond komen dan word het gewoon een huishond denk ik :)

Reputatie 2
Badge +4

De opleidingen kosten inderdaad veel geld helaas. Succes met je gesprek morgen!

Reputatie 7
Badge +10

Hoi, 

 

Op insagram kan je het besten zoeken naar hulphond ik ken in mijn omgeving minimaal 5 het een hulphond dus als je meer info wilt is insta heel handig!