Hoe ga je zelf verder na het uitmaken van een relatie?

  • 7 February 2022
  • 6 reacties
  • 177 × bekeken

Badge

Hoi hoi,

 

Ik heb dus afgelopen weekend mijn relatie uitgemaakt na bijna 3 jaar samen geweest te zijn. 

Het voelt echt zo raar en onwennig dat je ineens niet meer samen bent, maar ik heb er wel echt goed over nagedacht. Maar omdat het uit is heb ik nu weinig te doen en de paar vriendschappen die ik heb wil ik ook niet de hele tijd plat bellen/appen voor afleiding. Ook heeft hij aangegeven dat hij wel vrienden wilt blijven, maar ik weet nog niet wat ik wil en vind het lastig om aan te geven dat hij mij met rust moet laten. 

Hebben jullie tips hoe je hier de eerste tijd mee om ging na het uitmaken van een relatie? 


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Het is inderdaad lastig om aan te geven maar het is wel belangrijk, want als hij blijft appen o.i.d. zal dat alleen maar gaan irriteren en dat maakt het contact niet makkelijker.

Verder is het goed om afleiding te zoeken, probeer toch wat meer met vrienden op te trekken of je focus op andere dingen te richten. 

Reputatie 6
Badge +11

Hey,

 

helaas heb ik het zelf ook gehad heb er veel moeite mee gehad en nog steeds wel eens, in mijn geval is het 3 jaar gelden maar kan er soms als nog wel eens een traantje over laten,

 

gelukkig kan ik wel zeggen dat het ook deuren geopend heeft. Toen mijn relatie uit ging heb ik 3 maand thuis gezeten huilen op bed maar na die 3 maand ben ik vrijwilligers werk gaan doen bij de motorcross als hulpverlener. 
 

 Ik voelde mij ook eenzaam op die cros had ik toffe collega’s waar je echt een band mee opbouwende door alles wat je samen mee maakt. Verder heb ik mij toen aangemeld bij stay conectet wat later join-us werd. Daar heb ik weet toffe mensen leren kennen en ben blijven hangen als ervarings vrijwilliger en later geholpen bij de opzet van deze community. De nieuwe mensen het contact met nieuwe mensen heeft gezorgd dat ik er weer een beetje boven op kwam. Maar heb er ook echt heel veel over gepraat omdat het mij echt raakte. 
 

 

mocht je er over willen praten mag je mij altijd een privé berichtje sturen 

Reputatie 6
Badge +8

Ik denk dat het goed is als je toch aangeeft dat je ruimte nodig heb, hoe moeilijk het ook is. Door nog steeds met hem in contact te blijven, is het lastiger om het een plekje te geven en een keuze te maken in wat je zou willen. Het werkt eerder een andere kant op en als hij vrienden wilt blijven, denk ik dat hij ook goed kan begrijpen dat je die ruimte nodig hebt. 
 

Het is goed om afleiding te zoeken. Ik heb mijzelf meer op mijn werk gestort, had ook goede collega’s waar ik mee kon praten. Daarnaast ben ik leuke dingen gaan doen als afleiding. 
Er waren momenten dat ik verdrietig was en niet anders kon dan huilen, maar die momenten mag je zeker hebben. Dat is helemaal niet gek. 
Geef het allemaal wat tijd. Tijd maakt het allemaal wat gemakkelijker. 

Reputatie 5
Badge +7

Misschien is het inderdaad fijn om even na te gaan wat jij fijn vind. Wil je even afstand van hem, dan is dat helemaal prima om te vragen! Zo kun je zelf aangeven wanneer jij je weer fijn voelt bij contact hebben of vrienden worden. 


Wat mij heel erg hielp is inderdaad wat @Nick ook al zei, vrijwilligerswerk gaan doen. Of een sport of hobby. Nieuwe mensen leren kennen kan ontzettend fijn zijn in deze tijd, en iets nieuws om op te focussen! 

 

En niet vergeten, met tijd word het allemaal makkelijker. Mocht je erover willen praten/vertellen dan mag je altijd een berichtje sturen! 

 

Reputatie 1
Badge +2

Ja, das altijd raar en lastig. Probeer jezelf af te leiden met hobby's en andere interesses bijv. kijk een film of eet je favoriete eten en het is echt prima om even afstand te nemen. Dat hoeft niet voor altijd zo te zijn maar je kan zeggen dat je tijdelijk even wat ruimte voor jezelf nodig hebt. Hopelijk zal je zo spoedig mogelijk beter voelen 😊

Reputatie 1
Badge +1

Hi! 

 

Wat vervelend dat je relatie uit is. Wat mij heel erg hielp was dingen alleen ondernemen maar ook met mijn andere vrienden afspreken. Qua dingen alleen ondernemen zou je misschien eens in een café kunnen gaan zitten en een boekje gaan lezen (dit deed ik wel eens en dan ben je toch met mensen om je heen), daarnaast zou je naar een museum kunnen gaan of een dagje shoppen in een andere stad. 

Wat mij ook heel erg hielp toen mijn relatie uit was, was dingen opschrijven die je leuk vind om een keer te doen en die dan ook echt uit te voeren. 

 

Ik weet niet of je hier wat aan hebt haha. Maar je mag mij ook altijd een berichtje sturen :)