Alleen in het restaurant (kutervaring)

  • 24 May 2022
  • 4 reacties
  • 201 × bekeken

Reputatie 5
Badge +6

Moest vandaag even in Utrecht zijn om iets bij een speciaalzaak op te halen. Ze verkochten het niet meer en om mijn reisgeld er nog uit te halen besloot ik een dagje Utrecht te doen. Rond 6 besloot ik te gaan eten in een klein restaurantje. Het was druk vol met allemaal groepjes en koppels. Ik vroeg een tafel voor 1 en de serveerster keek me half aan of ik gestoord was half spottend. Ze probeerde haar expressie te verbergen maar zodra ik mijn ogen liet hangen barste ze een beetje los. Een man leidt me naar een tafel met 2 stoelen. Ik zit aan de tafel bestudeer het menu en bestel wat te drinken. Een andere serveerster komt naar me toe en benaderd mij in het Engels, ze heef een zwaar Duits accent. Ik beantwoord haar in het Duits en we hebben een klein gesprekje over duitse cultuur, literatuur en hoe het hier in Nederland anders is. Even later komt ze terug met een ander drankje voor me en we spreken verder. Ze zegt dat ze een studente is en graag een netwerk met Nederlanders zou willen opbouwen, zodat ze de taal kan leren maar ook omdat het leuke mensen zijn, alhoewel ietwat minder gecultureerd dan Duitsers onderschrijft ze. Door middel van een grapje toon ik haar dat ze nu wel doorheeft dat ik van andere eruditie ben dan de nederlanders die zij eerder heeft gesproken, ik wijs op het feit dat we goed over Novalis en Eichendorf gesproken hadden. Ik vraag haar of ze met mij in contact zou willen komen, vooral omdat ik het duits en het nederlands goed beheers. Ze grinnikt en wat ze zei vertaalt min of meer naar: "Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat iemand die niet eens 1 ander persoon met hem mee uit eten kan nemen een leuk persoon kan zijn." Ik zwijg een poosje en vraag waar het eten blijft. Meerdere klanten in het restaurant werpen blikken naar me op sommigen kijken vol medelijden anderen met lichte afgunst. Hoor aan een drukke tafel vol internationals een yuppie zeggen: "that ugly motherfucker sitting by himself..." Het bord was overvol en ik at het een beetje traag op. Iedereen jut me op om sneller te eten omdat ze mijn goede plek liever snel aan een "echte tafel" uitdelen. Eten was wel lekker. 

Wou het gewoon even kwijt, iemand anders negatieve ervaringen verkregen door ergens alleen naar toe te gaan waar mensen gewoonlijk met gezelschap aankomen?


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

4 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hey @Hässlich,

 

Wat een nare ervaring.

Allereerst vond ik het leuk om te zien dat je Duits goed machtig is en dat je een goed gesprek kunt onderhouden met een wildvreemden.

Ik hoop dat ze het niet zo bedoelde met dat je waarschijnlijk geen leuk persoon bent, anderzijds zou dit inderdaad geen leuke ervaring zijn.

Ik eet vaak alleen in een restaurant, mensen kijken je toch altijd aan. Dus er wat van optrekken zou ik niet doen. Genieten van je eigen moment hoort hier zeker bij, dit hoeft niemand voor je te verpesten!

 

Groetjes,

Anwar

Reputatie 1
Badge

Hey @Hässlich 

Ik heb het zelf nooit mee gemaakt maar trek je er maar niks van aan je probeert te minste contacten te leggen en ik kan je garanderen dat elk restaurant blij is als er mensen komen eten ook al ben je alleen want ze hebben tijdens corona al niet open gemogen

Reputatie 1
Badge

Hey @Hässlich 

Ik vind het heel erg voor je dat je je zo had gevoeld, maar weetje ik denk heus wel dat je een gezellig persoon bent. Iedereen is uniek en niet iedereen begrijpt dat helaas. Maar jij moet je er niks van aantrekken. Het is normaal om in je eentje gewoon te zitten in een restaurant en eten te bestellen, mensen kijken alleen te veel. Laat het je dag niet verpesten. 
 

Groetjes, Therese 

Reputatie 3
Badge +3

Hoi @Hässlich wat goed van je dat vertelt wat je dwars zit. Het is niet normaal dat je als klant zo behandeld wordt door personeel en andere klanten omdat je in je eentje aan 1 tafel zit te eten. Als ik jou was geweest had ik zowel het personeel als de klanten die jou zaten op te jutten om sneller te eten aangesproken op hun gedrag. Mocht je het leuk vinden wil ik wel een keer samen met jou wat gaan eten in Utrecht ;) het lijkt me erg leuk en interessant om je te leren kennen namelijk.