Alaaf! Ga jij erop uit met carnaval?

  • 16 February 2022
  • 6 reacties
  • 228 × bekeken
Alaaf! Ga jij erop uit met carnaval?
Reputatie 7
Badge +12
  • Assistent Community Manager
  • 725 reacties

De meeste hadden het niet meer verwacht. Dankzij de versoepelde coronamaatregelen kan er toch carnaval worden gevierd. Ga jij erop uit met carnaval? Ik wel! 

Zelf ga ik naar Zandhazendurp (Rosmalen), mijn vriendin is lid van een carnavalsclub en de gemeente organiseert last-minute 4 dagen carnaval. Wij gaan zelf 3 dagen zaterdag, zondag en maandag. Er komen artiesten o.a Jan Biggel en Wilbert Pigmans (De Toreador) en live muziek van clubkes.

Erop uit gaan, was niet altijd vanzelf sprekend. Helemaal niet meerdaags. Dit door mijn spierziekte, het gaat inmiddels beter en ik kan mijn energie level beter op pijl houden. Waardoor ik door er van te voren rekening mee te houden. Nu minder last heb.

 

Geen optochten en grote evenementen

Carnaval ziet er dit jaar, net als vorig jaar wel iets anders uit. Zo zijn er geen optochten en grote evenementen. Maar dat betekent niet dat er niks kan. Bekijk via de officiële kanalen van jouw gemeente wat er bij jou in de buurt te doen is.  

 

 

Carnavalskrakers

Ook dit jaar is er weer veel carnavals muziek uitgekomen. Dit noem je een kraker. Hieronder mijn top 3 van dit jaar. Mijn top 3 is ontstaan door het luisteren van carnavals hitlijsten. Deze liedjes komen erg veel voorbij en ik vind het dan ook leuk om er naar te luisteren. 

Vieze Jack - Niet naar huis toe

 

Alphenzusjes ft. Jan Biggel - Superman

 

Lamme Frans - Fijnfisjenie!

Welke carnavalskraker is jouw favoriet? Deel het in de reacties hieronder.

 

Ik ben benieuwd of er meer mensen carnaval gaan vieren, laat het vooral samen met je favoriete carnavalskraker weten in de reacties.

Ga jij carnaval vieren?


6 reacties

Reputatie 1
Badge +2

Yessss!! Carnaval is echt geweldigggg! !Sowieso het nieuwe promo nummer van Lamme Frans op dit moment. Echt episch is die!

 

Vluggertje is ook echt un goeie: 

 

Reputatie 1
Badge +2

Toevallig heb ik ook vandaag met Berk Music gesproken haha ik heb een deal met ze gesloten. Echt waanzinnig. Tijd voor carnaval alaaf!! 🎉🎊🎉🎊🎉🎊🎉🎊🎉

Reputatie 7
Badge +12

Toevallig heb ik ook vandaag met Berk Music gesproken haha ik heb een deal met ze gesloten. Echt waanzinnig. Tijd voor carnaval alaaf!! 🎉🎊🎉🎊🎉🎊🎉🎊🎉

Wat ga je doen, als ik vragen mag? 

Reputatie 1
Badge +2

Toevallig heb ik ook vandaag met Berk Music gesproken haha ik heb een deal met ze gesloten. Echt waanzinnig. Tijd voor carnaval alaaf!! 🎉🎊🎉🎊🎉🎊🎉🎊🎉

Wat ga je doen, als ik vragen mag? 

Een project waarmee men digitaal carnaval kan vieren in principe wegens covid. Daarin wil ik natuurlijk carnavalsmuziek. Berk music was zeer geïnteresseerd en enthousiast haha ze vonden het een erg leuk initiatief 

Reputatie 1
Badge +2

Nu gaan de optochten bij in de buurt (rond Breda) ook door! Eej nou dan is het toch nog wel echt Carnaval bijna! Je zei trouwens ook dat je vriendin lid was van een CV maar bouwen ze daar ook wagens of nie? Bovendien hoop ik dat je niet veel last zal hebben met je spierziekte tijdens het hossen. Tis bijna Carnaval en ik ken echt nie wachten eej 😂🎊👌🏻Alaaf!

Ik heb het nog zoooooooooo druk, zoveel afspraken nog staan deze week met assessments, inzage, deadlines, BN de Stem interview en meer. Ik ben echt toe aan vakantie 

Reputatie 7
Badge +12

Nu gaan de optochten bij in de buurt (rond Breda) ook door! Eej nou dan is het toch nog wel echt Carnaval bijna! Je zei trouwens ook dat je vriendin lid was van een CV maar bouwen ze daar ook wagens of nie? Bovendien hoop ik dat je niet veel last zal hebben met je spierziekte tijdens het hossen. Tis bijna Carnaval en ik ken echt nie wachten eej 😂🎊👌🏻Alaaf!

Ik heb het nog zoooooooooo druk, zoveel afspraken nog staan deze week met assessments, inzage, deadlines, BN de Stem interview en meer. Ik ben echt toe aan vakantie 

Normaliter wel, 2 jaar terug hebben ze ook meegelopen in Den Bosch met hun wagen. 

 

https://www.bd.nl/den-bosch-vught/wagen-de-rare-schutters-wint-in-oeteldonk-en-hoe-zit-het-met-de-kepkes-uit-rosmalen~aa51044b/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

 

Reageer