Teken inspiratie?

  • 4 January 2023
  • 7 reacties
  • 144 × bekeken

Reputatie 4
Badge +8

Hey hallo daar,

Hoe geraken jullie aan inspiratie om te tekenen? 

Mochten jullie ideeën hebben of bronnen hebben voor inspiratie, let me know 😁


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

7 reacties

Badge +9

Ik ben niet echt een tekenaar maar ik heb een boek ‘Wreck This Journal’ met daarin opdrachten om het boek mee te ‘slopen’. Sommige mensen (op TikTok bijvoorbeeld) gebruiken deze opdrachten om op een creatieve manier te slopen.

Een opdracht is bijvoorbeeld “Laat deze pagina drijven”, je kan hem er dan uitscheuren en in het water leggen maar je kan dan natuurlijk ook iets met water tekenen op die pagina.

Dit bijvoorbeeld: https://www.tiktok.com/@wreckingthisjuornal/video/7179128971240557851

Dat is altijd een lastige ja. Ik heb periodes dat ik iets heel interessant of mooi vind, dus dan ga ik zoiets tekenen. Walvissen heb ik altijd interessant gevonden, dus heb ik alle walvissen uit de Noordzee op een overzichtstekening met aquarel gemaakt. Dat beviel me wel omdat ik vaak verveeld raak met grote oppervlaktes en het priegelwerk vind ik heel leuk om te doen. Nu begonnen met 36 vlinders op een overzichtstekening (iets groter dan A4). Elke vlinder is anders en de details zijn heel klein, dus verveling komt minder voor. Wat teken jij zoal?

Reputatie 3
Badge +5

Hey Terdia, 

Meestal gebruik ik Pinterest om op inspiratie te komen om iets te tekenen. Er staat zoveel op en je kan ook geïnspireerd raken door andere tekenaars. Instagram is ook een goede voor inspiratie. Op Behance kan je allemaal dingen vinden van product design, illustraties, webdesign, fotografie, inspirerende beelden etc. Ook kan je kijken bij Unsplash. https://whattodraw.virink.com/ via deze site kan je op de knop drukken, en geeft het een voorbeeld wat je zou kunnen tekenen. Je kan doorgaan, totdat je iets interessants tegen komt. 

Ik denk dat je hier wel mee vooruit kan :)

Zou leuk zijn als je me een berichtje stuurt als je iets gemaakt hebt, ben benieuwd!

Groetjes, Kyra.

Badge

Goeie vraag. Zelf teken ik alleen als ik een doel heb er voor (bijvoorbeeld als avatar in een roleplay) maar in het zeldzame geval dat ik gewoon iets wilt tekenen, maar geen idee heb wat, zoek ik op Pinterest naar ‘writing prompts’ en gebruik ik dat als een scene setting voor de tekening. 

Denk aan: 

  • “what are you doing?” “Yhea, in this situation your not allowed to ask that.” 
  • A photographer and a sniper meet in a bar. neither is aware of the other's occupation. They talk about “how to take the perfect shot.”
  • “I can fix that.” "I'm calling a professional.” "I'm a professional.” "A more professional professional.”
  • "Thats just perfect. I was running out of nightmare fuel for a moment there.”
  • “Do you need a hand?” ”Doesn it look like I need your help?” ”Do you really want me to answer that or would you like to maintain plausible deniability for later?”

Hoop dat je hier wat aan hebt! Success!

Reputatie 1
Badge

Meestal als ik geen inspiratie heb en geen toegang tot internet dan denk ik bij mezelf oke wat maakt mij mij denk aan :

Wat vindt ik leuk 

Waar legen mijn intresen 

Etcetera 

Bijvoorbeeld in mijn geval ik ben gek op mythologie vooral japans dus ik teken vaak een yokai of andere mythologische wezens 

Of als ik egt geen inspiratie heb teken ik zelf en pot of een ander voorwerp en oefen ik me schaduw en dan merk ik meestal dat de ideeën van zelf binnen stromen

 

Hoop dat ik hier me heb geholpen en ben wel nieuwsgierig wat je tekent 

Gr jef

 

Reputatie 5
Badge +7

Heey,

 

In het verleden tekende ik vaak mijn favoriete beroemdheden. Helaas teken ik nu niet meer zo veel, maar ik gebruik wel nog steeds photoshop. Hiervoor heb ik een Pinterest bord voor inspiratie. Misschien dat het voor jou ook helpt om inspiratie op te doen?

https://pin.it/4ddOG6N

Badge

Heyy, Ik teken graag dingen na in mijn eige stijl. Lekker het bos in met mijn tekenpullen en een kleedje of ergens in het park zitten. ( al mijn tekeningen zijn ook bossen en bomen :p ). In de natuur vind ik mijn inspiratie .