Digitaal tekenen leren

  • 18 March 2023
  • 2 reacties
  • 84 × bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Hey iedereen,

Ik ben recent begonnen met het leren van digitaal tekenen als een hobby, omdat ik graag mijn creatieve gedachten wil uitbeelden in leuke en mooie tekeningen. Dit doe ik door middel van het mijzelf aan te leren met video's en tips. Ik woon zelf in Winterswijk (Achterhoek, Oost-Gelderland) en heb geen makkelijke optie om een fysieke cursus te volgen en digitaal is op het moment te duur voor mij zonder dat ik het weet of dat werkt voor mij.

Ik ben benieuwd of iemand hier interesse heeft mij te helpen met tekenen, want ik weet niet goed hoe en op welke manier ik het moet gaan leren. Ik gebruik op het moment Sketchbook en heb al hier en daar wat getekend met Sketchbook. 😊


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Heyy, wat tof! Heb je wat voorbeelden van tekeningen die je hebt gemaakt? 

Reputatie 3
Badge +3

Heey @Diego,

Ik ben nu net twee weken begonnen en heb voornamelijk nog alleen “krabbels” gemaakt en één sketch/tekening. 

Dit is de sketch. Ik heb een voorbeeld opgezocht van een postuur en heb het geprobeerd na te tekenen.

Om eerlijk te zijn ben ik perplext hoe goed het is gelukt. Ik heb dit in een ochtend gedaan en had niet verwacht van mijzelf dat ik zoiets zou kunnen tekenen, maar het is mij toch gelukt 😁. Nu zit ik te denken om voor mijn tweede tekening iets met ook kleur en textuur te tekenen.