Crea: haken en breien

  • 7 December 2021
  • 11 reacties
  • 136 × bekeken

Reputatie 7
Badge +10

hee guy’s 

De perfecte tijd van het jaar is er voor aan gebroken! Ik hou zelf erg van haken, breien kan ik ook,  maar haken vindt ik op dit moment leuker. Ik ben benieuwd of jullie ook van deze wol stuff (HAHA) houden! Op moment maak ik vooral dekens, inmiddels heb ik 2 mensen die hadden gevraagd of ik ook voor hun een deken wilde maken dus ik ben voorlopig wel even bezig. 

hihi

Onderstaande is mijn eigen gemaakte deken, hij is ongeveer 170 bij 120 maar wil eigen nog min 30 cm er bij helaas is de witte wol op… Inmiddels ben ik begonnen met de deken voor iemand anders 

 


11 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Wat leuk dat je dit doet, @Quinty! Zelf brei ik niet, maar geniet ik wel van wollen kleding. Heb op vakantie in Portugal nog een poncho gekocht. Zit zo lekker warm! 

Vind je dekens maken ook het leukste om te breien, of zijn er andere dingen die je (nog) leuker vindt?

Reputatie 7
Badge +10

heee @Maurice 

Mijn voorkeur gaat nu naar dekens! Maar kan ook kussens maken! Dat vindt ik ook heel leuk alleen opvul spul is altijd z’n gedoe dat ik liever dekens maak! Daar vallen foutjes ook minder snel op.

Ook heb ik wel eens knuffels gemaakt en kleine hangertjes, en sjaals! Veel sjaals heb ik gemaakt!

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Wij mensen zijn snel geneigd om ons te focussen op dat wat fout is, zoals de ‘foutjes’ in je dekens of kussen. Maar @Quinty, het is toch veel interessanter en leuker om je te focussen op dat andere? Dat je het gewoon gemaakt hebt! Dat doe ik je niet na hoor. :wink:

Reputatie 7
Badge +10

Haha zeker waar @Maurice mooi gezegd! Maar de manier van haken is ingewikkelder vandaar.

Reputatie 7
Badge +10

Bezzig met nieuw project 

Reputatie 6
Badge +12

Goed bezig Quinty.

Ik kan zelf breien en haken en vind het ook leuk, maar ik heb er denk niet het geduld voor. Als ik bezig ben gaat het wel, maar uiteindelijk stop ik ermee en licht er dus een halve sjaal in de laj.

Reputatie 7
Badge +10

@Floris Heel herkenbaar! heb ik ook gehad maar nu ik elkekeer het eindresultaat zie blijf ik maar door gaan hahah

Reputatie 2
Badge +1

Super leuk! Ik wil graag leren haken, maar weet niet zo goed hoe ik moet beginnen. Heb in ieder geval voor kerst wat haakspullen gevraagd en denk dat ik maar veel filmpjes op youtube moet kijken haha

Reputatie 7
Badge +10

Heee Laura,

Haken is niet zo moeilijk gelukkig! Breien is ingewikkelder, althans dat is mijn mening. Als je het begin door heb zijn er 1000000 mogelijkheden en steken. Ik ben zelf niet zo van de patroons of iets degelijks. Let me know als je hulp nodig heb!

 

Reputatie 4
Badge +3

Tof, een haak topic! Ik haak enorm graag, ben nu ongeveer 1,5 jaar bezig denk ik. Daarvoor met vlagen ook wel eens gehaakt, maar nooit heel intensief. Ik haak voornamelijk knuffeltjes en zo, vorige week mijn kerstkrans afgekregen (net op tijd voor de feestdagen haha). 

 

 

Reputatie 4
Badge +3

Super leuk! Ik wil graag leren haken, maar weet niet zo goed hoe ik moet beginnen. Heb in ieder geval voor kerst wat haakspullen gevraagd en denk dat ik maar veel filmpjes op youtube moet kijken haha

Ik wil je ook met alle liefde helpen als je daar behoefte aan hebt! :grin:

Reageer